Πεζοπορία Πάρνηθα: Ο ΓύροΣ της Καράβολας

Η ψηλότερη κορυφή στην Πάρνηθα ονομάζεται Καραβόλα, έχει υψόμετρο 1413 m και δεσπόζει στο κεντρικό και πιο πολυσύχναστο – λόγω των καταφυγίων – τμήμα του όρους. Αν και η κορυφή αυτή είναι μη προσβάσιμη στο κοινό, λόγω του στρατοπέδου της Πολεμικής Αεροπορίας, ο γύρος της Καραβόλας αποτελεί μία από τις πιο όμορφες διαδρομές για πεζοπορία που προσφέρει η Πάρνηθα. Σχεδόν όλη η διαδρομή απολαμβάνει τον ίσκιο του δάσους ελάτης, κοντά στην οποία συμβιώνει ο οξύκεδρος και κατά τόπους η μαύρη πεύκη. Η δε θέα που θα απολαύσει ο επισκέπτης στο πυροφυλάκιο της Σκίπιζας είναι αφοπλιστική.

Οδηγίες:

Έναρξη: Ανεβαίνοντας οδικά της Πάρνηθα και λίγο πριν φθάσουμε στο καταφύγιο Μπάφι, συναντάμε την διασταύρωση που δεσπόζουν οι ταμπέλες με σήμανση “Αριστερά προς Σκίπιζα”, “Δεξιά προς Μπάφι”. Εμείς στρίβουμε αριστερά και έπειτα από 750m. (2 λεπτά με το αυτοκίνητο, 11 λεπτά με τα πόδια) συναντάμε ένα άνοιγμα του δρόμου με το χαρακτηριστικό ταμπελάκι: “ΠΗΓΗ ΣΚΙΠΙΖΑ, ΠΥΡΟΦΥΛΑΚΙΟ Ε.ΔΑΣ.Α.”, στο οποίο μπορούμε να παρκάρουμε το όχημα μας. Τα πρώτα 10 λεπτά της διαδρομής περνάνε δυστυχώς από καμμένες εκτάσεις, όλη η υπόλοιπη διαδρομή ωστόσο σε αποζημιώνει με την βλάστηση και σκιά που προσφέρει στον περιπατητή.

1) 1.2 km έπειτα από την έναρξη του μονοπατιού συναντάμε την 1η διασταύρωση, στην οποία ανεβαίνουμε δεξιά (προς τα πάνω).
2) Έπειτα από 100 περίπου μέτρα φθάνουμε στην πηγή της Σκίπιζας (“Αετοφωλιά” στα Αρβανίτικα), η οποία σε ύψος περίπου 1.200 m. αποτελεί την ψηλότερη πηγή της Πάρνηθας. Για το πυροφυλάκιο, συνεχίζουμε ανηφορικά όπως δείχνει και η φωτογραφία.
3) Η θέα – από αυτό το τόσο σημαντικό για την προστασία του όρους – πυροφυλάκιο είναι συγκλονιστική. Ευθεία αριστερά βλέπουμε την Ελευσίνα, ακολουθούν τα Δερβενοχώρια, ο Αυλώνας και η Εύβοια. Το πυροφυλάκιο αυτό αποτελεί σημείο αναφοράς στην εθελοντική πυροπροστασία της Πάρνηθας και αξίζει ο καθένας μας να συνεισφέρει με τη συμμετοχή του στις διανυκτερεύσεις που γίνονται εκεί τους καλοκαιρινούς μήνες.
4) Πηγαίνουμε δεξιά (ανηφορικό μονοπάτι)